Versnel de digitale transformatie van je organisatie met de BusinessITScan®

Versnel de digitale transformatie van je organisatie met de BusinessITScan®

Acknowledge en IT’s Teamwork slaan de handen ineen om organisaties te helpen bij hun digitale transformatie. De branche-experts van Acknowledge gebruiken de BusinessITScan®, ontwikkeld door IT’s Teamwork, om de kansen en knelpunten op het gebied van ICT-voorzieningen en bedrijfsvoering in kaart te brengen.


De BusinessITScan® is een idee van Anton Dijkhuis, eigenaar van IT’s Teamwork. “Ik probeer mensen in een organisatie met elkaar te verbinden, zodat ze samen de juiste prioriteiten stellen om hun organisatie te vernieuwen. Door in contact te zijn kunnen ze het juiste pad uitstippelen”, legt Anton uit. Het motto van IT’s Teamwork is ‘eerst organiseren, dan automatiseren’. Vanuit deze overtuiging ontstond de BusinessITScan®, een zelfservicetool waarmee inzicht én draagvlak ontstaat.

Een krachtige tool

Na jarenlange ervaring als projectmanager en IT-manager ontstond bij Anton het idee om een instrument te ontwikkelen dat laat zien wat de verbeterkansen en ideeën binnen een organisatie zijn. “Ik zag vaak veel onbegrip tussen medewerkers. Het leek me heel krachtig om met een tool de informatie te verzamelen bij de verschillende collega’s binnen een organisatie. Dat werd de BusinessITScan®”, vertelt Anton. In de scan beantwoorden verschillende medewerkers in een organisatie vragen over hun ervaring met software, samenwerkingen en IT-voorzieningen. De scan verzamelt informatie en genereert direct inzicht in de status van de ICT in een organisatie.

Spindiagram BusinessITScan®

Zes succesfactoren voor digitale transformatie©

In de BusinessITScan® komen zes IT-succesfactoren naar voren: partnership, productiviteit, innovatie, IT-competenties, stabiliteit/continuïteit en IT-financiële zaken. Deze factoren zijn onderling met elkaar verbonden en hebben ook invloed op elkaar. De beste combinatie hangt helemaal af van de organisatie. “De scan stelt ons in staat om in samenwerking met de klant snel en doeltreffend de wensen én de werkelijkheid voor ICT-voorzieningen in kaart te brengen. Uit ervaring weten we dat de onderzoeksresultaten een schat aan informatie opleveren”, vertelt Rob Beukema, managing consultant bij Acknowledge. Anton vult aan: “Op basis van zeven rollen worden verschillende vragen gesteld, afhankelijk van de rol. Een ICT-manager heeft tenslotte een ander perspectief dan bijvoorbeeld een receptionist.”

De behoeften van de klant

De consultants van Acknowledge gebruiken het realtime beschikbare dashboard en adviesrapport om klanten te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun organisatie. Via de ingebouwde prioriteiten- en actiemodule worden direct de juiste stappen gezet. De mate van ondersteuning is helemaal afgestemd op de behoefte van de klant. “Er zijn klanten die uitgebreid geholpen willen worden, maar er zijn er ook zeker die hierin zelfredzaam willen zijn”, aldus Rob. De BusinessITScan® is cloudgebaseerd en breed inzetbaar voor organisaties, zodat mensen met verschillende rollen, functies en locaties gehoord kunnen worden. Anton: “Dat is ook de kracht van de scan: mensen intern met elkaar verbinden!”

Acknowledge en de BusinessITScan®

Dankzij het partnership tussen Acknowledge en IT’s Teamwork ontstaat een unieke en krachtige marktcombinatie waarmee organisaties een grote stap kunnen nemen in hun digitale transformatie. Rob: “Deze scan is een aanvulling op ons dienstenportfolio rond het adviseren, implementeren en beheren van ICT-oplossingen.” Benieuwd naar de impact op jouw organisatie? Onze brancheprofessionals vertellen er graag meer over!